ångest attack!

idag hände något jätte konstigt med mig!
jag kände ett tryck på bröstet, och fick svårt att andas sen började tårar rinna och benen skaka, detta höll på i några minuter och jag hade ingen aning om vad det va, men efter ett tag när andningssvårigheterna inte slutat så gick jag till skolsköterskan (som inte va där och som aldrig är där) men som tur va så va den andra skolsköterskan där så jag pratade med henne och hon sa att jag hade fått en ångestattack och att detta är väldigt vanligt. Det är ju väldigt mycket nu och folk pressar en, som tex med körkortet eller balen sen skolan ska vi bara inte prata om. idag skulle jag haft muntlig presentation i engelska c men varken jag eller amanda visste det så de gick ju inte. i morgon är de prov i samhällskunskap och muntlig presentation i arbetsmiljö och säkerhet, på torsdag ska jag man lämna in sitt projektarbete i engelska och sen ska talet i svenska c va färdigt med, sen har man en massa utöver detta som ska va färdigt eller gjort:S inte konstigt att de blir för mycket! får väl hoppas att jag kan andas riktigt i morgon annars lär varken provet eller presentationen bli så lätt.
nu ska jag ringa petra sen ska jag göra yoga sen ta ett skönt bad så att jag kan fortsätta plugga till provet i lugn och ro.
man måste ta hand om sin hälsa! som min mamma säger man behöver inte alltid va bäst.
jag försöker alltid ta saker i min egen takt så att inte detta ska påvärka mig men de e inte lätt när de finns folk som faktiskt pressar en utan att veta om de själva egentligen, som med körkortet. jag vill inte stressa med det för de e endå en viktig grej då tycker jag att alla andra bara ska ta ett steg tillbaka och låta mig göra mitt.
så ta hand om er själva och gör saker och ting i eran egen takt utan stress och utan press så blir nog allt bra:)
nu längtar jag till lördag! att få komma bort och göra något annorlunda med petra ska bli underbart!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0