Helgen:)

okej nu är jag hemma igen och har min data:)
jag har inte kunnat uppdatera för jag har ju vart i Stockholm.
men får ta det nu.
okej fredags:
då va de ju skola såklart och fredagar är relativt sköna, på morgonen har vi glas och keramik. och i frdagas fick vi sitta runt bordet, det va tända ljus och mucik på. vi hade en liten lerklump i händerna som vi skulle forma till en skål men vi fick inte kolla när vi gjorde det, det va väldigt rogivande att bara sitta ner, blunda och tumma fram en skål, man är helt fokuserad men ändå avslappnad, det passade perfekt en trött fredagsmorgon:D sen gick vi till bäckalyckan för att kolla in ett galleri där helena och ove (våra lärare) hade ställt ut lite av deras konst. en del vackrare än andra;)
när vi va färdiga där så kom mamsen och hämtade mig så drog jag hem för jag hade en långt hål. skönt att bara koppla av ett par timmar mellan lektionerna:)
sen hade vi Bild och formfördjupning (skit gött med bara praktiska lektioner på fredagar!!) där håller vi på med något jätte underligt:P jag vet inte alls vad de kallas eller va reglerna är eller något men jag jobbar på ändå hehe vi ska i alla fall bygga upp en miljö, de kan vara vilken miljö som helst och i den miljön kan vad som helst finnas:S en del har lite mer vulgära ideer än andra (tex kristoffer som vill sätta in en bäbis i en flaska som sitter och gnager på en dödskalle eller va de nu va) jag håller på att göra en toalett, jag vet inte om det ska va en riktigt fin toalett eller en gammal, äcklig källartoalett:) på andra sidan trappan ska de finnas en djungel eller bara en vanlig skog:)





Efter skolan bar de ju som skrivet av till Stockholm där jag skulle träffa Björn:)
Resan dit gick bra men jag har kommit på att jag får ont i en tand av att höra för mycket franska:S
Seriöst! hela vägen till stockholm satt en kille och en tjej och snackade franska i munnen på varandra, killen satt jämte mig, hur mycket kan man ha att säga till varandra egentligen? i fyra timmar pratade dom, så när jag somnade till så drömde jag på franska, DOM FÖRFÖLJER MIG!!  dock så började killen snacka svenska i drömmen men ändå!
när jag kom till stockholm nästan en halvtimma för tidigt så visade det sig att björns tåg skulle komma försent så jag fick vänta från kvart i 8 till kvart i 9 ungefär.
jag är alltid lite skeptisk mot folm från stockholm (där håller alla läskiga människor till och jag vill ju inte bli mördad eller våldtagen haha) nej men man är ju lite försiktig när man är ensam.
i alla fall, jag var ute i friska luften ett tag och stod ensam framför ingången till centralen då en läskig man närmade sig mig, jag börjar försiktigt flytta mig åt en annat håll men han stannar kvar, phuue! A men sen va de dags att gå in igen och gubben hade inte flyttat sig och han hade heller inte snackat med någon av de 30 personer som hade gått in och förbi honom men SJÄLVKLART! så ska alla börja prata med mig! när jag går förbi kommer de och han känenr för att snacka. han frågar vart jag kommer från va jag gör i stockholm och hur försenad min pojkvän ska bli, varför vill han veta de? så han kan räkna ut hur länge han har på sig att kidnappa mig? nej men han verkade trevligt och ofarlig (dock inte helt ofarlig) så jag va trevlig och pratade lite med honom:)

sen kom Björn och vi drog till vad de nu hette:) där gick vi in på en pizzeria, åt lite pizza och drack en öl innan vi drog för att hälsa på hans mormor:)
som va jätte trevlig hela tiden, hon hade gjort massa fika till oss hehe
när vi kom dit gick vi och la oss ganska snabbt vi skulle ju upp tidigt dagen efter och åka in till stan:)

på lördagen så gick vi genom gamla stan, på NK, en massa affärer och a i stort sätt så gick vi hela lördagen:) jag köpte julklappar till Amanda med från Urban Outfitters, H&M och Monki:D tre av mina favorit affärer! vi gick också och hälsade på en av björns kusiner:) Daniella en jätte trevlig tjej med den bästa energin man blev helt glad i hennes närhet hehe hon jobbade på en godisaffär så när vi kom in så fyllde hon en hel påse med godis åt oss (nästan bara choklad!) jag va i himmelriket!:D  sen gick vi och tog en öl innan vi drog hem för mer fika och jag gjorde i ordning mig lite för vi skulle dra ut på kvällen:) vi gick och åt och drack lite mer öl och vin, sen gick vi till en krog, min innan vi kom till krogen hade vi vandrat omkring hur länge som helst, dansat lite till och med hehe väl på krogen va de mysigt med lite drinkar:)
sen drog vi hem när dom stängde.
söndagen bestod av att gå i ännu mer affärer jag klagar inte!:D längtar tillbaka och jag tänkte dra in till göteborg snart för att kolla in deras utbud:) man hittar lite bättre där hehe

men nu måste jag fortsätta att göra i ordning mig, snart e de skola ju:)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0