Sanctum och organic spa

Igår kväll anlände jag i jönköping, hemma igen och det va så mysigt! Mamma hade tänd ljus på mitt rum och det va verkligen skönt att vara hemma igen. Såklart saknar jag min älskling som ligger hemma och har feber, stackarn:( önskar jag kunde vara där och ta hand om honom nu, eller a så länge jag önskar så kan jag lika gärna önska att han va frisk och här med mig hehe

Idag har jag gjort massa ärenden bland annat vart hos tandläkaren och fått reda på att jag har en inflammation och inte får tugga något på en vecka ungefär, eller åtminstone tills allt är borta vilket alltså kan dröja flera veckor, roligt! Sen har jag växlat pengar och tvättat massa, sista tvätten jag la i va klockan 1 inatt och det av fintvätt så man måste "ställa in" tvättmaskinen efter ett tag vilket betydde att jag inte fick somna, och jag va såå trött verkligen! Men jag vill ju ha med mig rena kläder till prag! Jag åker till stockholm i morgon så allt måste fixas idag! Jag ska även försöka ta mig ett långt skönt bad ikväll, jag skulle egentligen vaccinera mig men björn tog spruta i torsdags och ligger ju ännu hemma med ferber så jag vill inte riskera att förstöra resan nu. Jag tar den när jag kommer hem istället, den verkar ju ändå inte förrens två veckor efter.

Men nu till det jag egentligen skulle skriva haha...

Om hudvård!
Jag skrev ju innan om allt dåligt som kan finnas i dina produkter men för att göra allt lite enklare så säger jag bara generellt att produkter med mineralolja (paraffin) är DÅLIGT! Likaså parabener ska man akta sig för. Så jag kan rekommendera:


Sanctum spa:
Den innehåller över 70% organiska ingredienser.
Finns för alla hudtyper.
Går att köpa via nätet eller på spa anläggning.

Organic spa:
Det är organiska produkter vilket betyder att dom innehåller 95% organiska ingredienser.
Finns för alla hudtyper.
Finns att köpa via nätet eller på spa anläggning.

Ett annat märke som är fria från mineral oljor och parabener är Kings ans queens.




Om du är nyfiken på vad som finns i dina produkter så kolla på ingredienserna och sök på dom på shenet.
Ingredienserna står i den ordning det är mest av så om det står vatten (aqua) först på listen innehåller den mest vatten. sen går det i den ordningen.





Kommentarer
Postat av: Nicole

Jag som använder och har provat så himlans mycket krämer (mycket pga eksemen). Både receptbelagda och inte, måste ju bara fråga varför detta ämne inte är bra? Såg nu att en icke-receptbelagd kräm som jag blivit rekommenderad av läkare att använda ihop men min receptbelagda innehåller detta ämne...

Puss och ha det så bra baby <3

2009-12-09 @ 22:14:50
URL: http://sanzetth.blogg.se/
Postat av: mathilda

Om det är mineral olja du menar så är det ett ämne man tex. gör bildäck av. De täcker huden så att porerna i huden inte får andas och därför kan den inte utsöndra slaggprodukter och andra gifter. Ofta så innehåller såna krämer också kortison som gör att man får problem med acne istället och då blir det ännu värre eftersom huden inte göra sig av med komedonerna i huden.



Puss puss babe <3

2009-12-15 @ 23:48:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0