jag? en gold digger?:O

jag läste i metro innan att kvinnor som är tillsammans med rika män får fler orgasmer. Att kvinnor föds med en såkallad "gold-digger gen" hahaha Dom skrev att kvinnors njutning har nära koppling till storleken på deras partners....plånbok!
Såhär skriver dom:

 Ökad inkomst hos partnern hade en högst positiv effekt på hur ofta kvinnorna uppgav att de fick orgasm, säger Thomas Pollet vid Newcastle-universitetet till Times Online.

Underlaget för forskningen är en stor kinesisk familjeundersökning där 5 000 personer djupintervjuats om sitt sexliv.

Av de 1 534 kvinnor med fastna partner som deltog uppgav 121 att de alltid fick orgasm under samlag och 408 att de ofta fick det. 721 svarade "ibland" och 243 sällan eller aldrig.

Partnerns pengahög visade sig spela stor roll för hur ofta kvinnan fick orgasm. Till och med större än hur snygg och välbyggd partnern var, något som enligt Times Online har undersökts i amerikanska och tyska studier.

Forskarna drar evolutionsbiologiska slutsatser av sina resultat och antyder att kvinnor har en medfödd "gold-digger"-gen.

– Det skulle kunna främja känslomässiga band med högkvalitativa män eller signalera att kvinnorna är nöjda och inte kommer att söka sig till andra män. Vad orgasmerna säger är "jag är extremt lojal, så du borde investera i mig och mina barn, säger Thomas Pollet.

Den kvinnliga orgasmen är område som många forskare trängt in i. En del av mystiken ligger i att den till skillnad från mannens inte fyller någon funktion för reproduktionen och därför inte någon självklar biologisk funktion.

(text lånad från metro.se)


Det är ju roligt för man har ju läst innan i metro att forskare kommit fram till att män föds med en så kallad "otrohets gen" jag vet inte riktigt om jag ska tro på detta, även om forskare säger det för vägen från mitt hjärta till min partners går ju inte precis genom plånboken.


   

Kommentarer
Postat av: <3

kanske skulle prova på och bli arbetslös få se hur länge du stannar ;)<3

2009-01-20 @ 16:40:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0