Mathilda Tipsar!

Eftersom jag har så svårt att somna så sitter jag och söker på olika kroppsprodukter man kan göra hemma. Jag hittade ett härligt och somrigt recept på en bodyscrub som innehåller jordgubbar! Denna måste jag prova!

Du behöver
1/2 liter jordgubbar
1 msk strösocker
1 msk honung
1 msk havregryn

Lägg jordgubbar och havregryn och honung i en mixer eller en matberedare och mixa till de är en sörja
Häll i sockret och rör runt.

Nu är det dags att hoppa i duschen

Scrubba dig sedan på fuktig hud med cirkelrörelser. Sockret och havregrynen slipar ditt skinn och tar bort gammal död hud.
Låt sedan scruben sitta i ett par minuter så att jordgubbarna och honungen ger din hud näring och lyster.

Skölj sedan av med ljummet vatten och klappa dig försiktigt torr med en ren handduk.

Om du vill göra det här när det inte är jordgubbssäsong går det även bra att använda banan.

(lånat från Manolo.se



 

Det är så enkelt att göra sina egna produkter och så mycket billigare och hälsosammare, eftersom hemmagjort inte innehåller några kemiska ämnen. Jag måste bli bättre på det med men när jag väl känner för det har vi inget roligt eller användbart hemma:/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0