A good deed

shit va trött jag är, jag har legat i sängen och bara blundat i timmar känns det som. Min feber har börjat komma tillbaka och jag är så trött så jag ska ta ett bad och läsa min nya vecko revyn som jag fick hem gratis idag:)
Idag har jag gjort ett presentationsark som jag ska lägga fram till science park gällande den offentliga konsten vi ska fixa hos dom:) ska bli riktigt kul sen gick jag och amanda till napoleon och drack kaffe och tjötade och spelade lite kort men sen drog jag hem. Jag han faktiskt med att göra dagens goda gärning med, innan idag på väg till bussen så märkte jag att min granne glömt sina nycklar i låset så jag stannade och ringde på för jag tänkte att där ska dom ju inte hänga. när det inte öppnade så frågade jag en annan granne som va ute va jag skulle göra han tyckte att jag skulle lägga dom i brevlådan, men hur läskigt är det inte att ta ut någons nycklar ur låset, men jag gjorde det, och då öppnades dörren, jag trodde det va jag som hade öppnat den så jag va nära att smälla igen den igen men så såg jag att någon stod där, jag hade för mig att det bodde en gammal tant där men istället möttes jag av den unga killen som mamma en gång tagit i kinderna(ni vet så som gamlingar brukar göra ahah) på krogen. Jag sa snällt att han hade råkat glömma sina nycklar i låset och jag tänkte att han kanske ville ha dom, han va mycket tacksam och jag kände att jag hade gjort dagens goda gärning, man blir så glad av att göra såna småsaker, som att lämna upphittade nycklar eller mobiler till polisen och sånt, jag brukar alltid göra det och har man tur så får man hittelön hehe:)

Nu ska jag hoppa in i badet och sova lite, hoppas jag kan svettas bort den lilla febern ur kroppen nu på direkten!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0