Mathilda är djuuuuup!

Jag blir så trött på mina humörsvängningar. innan kunde jag bara skaka av mig saker men nu blir jag jätte irriterad och sur över allt! Tidigare idag gjorde en klasskompis min dag, mitt fat till projektarbetet blev nämligen färdigt och jag blev jätte nöjd och tyckte att det va bätter än förväntat. Min klasskompis sa att det va jätte fint och frågade till och med om jag sålde:D Det gjorde mig så glad! Men nu är jag sur igen, det är denna jävla pressen jag känner överallt! Det är skolan och massa saker jag måste göra och lämna in m,m sen är det skolor man ska söka, boende man ska söka, jobb man ska söka och massa massa massa andra saker som ska göras. Detta är kanske jätte små saker i "verkligheten" men för mig just nu blir det som världens största uppgift. Jag är så himla uppstressad. Sen en annan grej som sätter en helvetes press på mig är att jag inte har några pengar. jag har inte haft det sen min sista lön jag fick innan jul. Jag hatar det! Varenda gång jag får höra att "det ska jag beställa och det ska jag köpa" och "jag fick detta och detta och detta" så blir jag jätte nere. Jag vill också herregud jag har inte ens råd att köpa kaffe för fem kronor. sen ska man ju ha en fritid också. Alla vill att man sak följa med ut och blir besvikna på en när man inte gör det och jag orkar inte höra det längre. Min ekonomi håller inte helt enkelt.
Men jag tycker heller inte om att min pojkvän ska få försörja sin fattiga student till flickvän. jag får dåligt samvete över det för jag har inte råd att ge tillbaka helt enkelt. Just nu vill jag bara långt härifrån. jag blev til och med sur på min farmor igår för att hon ger min syster pengar för att hon ska åka till stockholm och inte jag får något sånt. Sånt hade jag aldrig brytt mig om innan helt enkelt, jag skyller allt detta på pressen jag känner nu.
Kanske låter extremt själviskt i en dels öron men vänta bara tills ni också är i den situationen. Då man kämpar och kämpar och kämpar men det finns liksom ingen "belöning" där framme vid det så kallade målet.

Idag va min mamma så snäll. Jag försöker göra så gott jag kan för att kunna plugga igen men det funkar ju som sagt inte så idag fick jag lite pengar som jag ska köpa lite godis för. sen ska jag ta ett bad och åtminstone försöka läsa lite ur en bok så jag stänger ute allt annat och bara tar det lugnt. Sen ska jag sätta mig med mitt godis, några tända ljus och verkligen koncentrera mig. jag ser godiset som en liten belöning och som ett sätt att hjälpa mig skingra tankarna på ett konstigt sett. Vi får la se om det fungerar.

Jag längtar så till nästa helg! I helgen så ska jag stå på loppisen och försöka få ihop lite extra pangar:P så ska jag spara dom och gå ut och leva ungdom med min älskling! det ska bli så skönt verkligen, jag saknar det så mycket!
Men nu ska jag ta en promenad ner till pressbyrån och köpa lite godis så jag kan påbörja mitt inte så efterlängtade pluggande.

Väldigt djupt inlägg men det får ni stå ut med nu, detta är ju lite som en dagbok:)

Ge mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0