Cysta på äggstocken

Okej hela denna morgonen har gått åt till att ringa ett antal olika vårdcentraler eller mödravårdscentraler för att jag har i cirka 2år haft ont på ett ställe. Alla har sagt att det inte är någonting men jag undrar hur fan jag kan ha inbillat mig smärtan. Igår hade jag ont hela dagen och hela tiden så jag bestämmde mig för att i morgon ringer jag igen och kollar. Jag pratade med 2stycken olika kliniker som båda sa att det är säkert tarmen. Okej men om det nu är det så vill jag veta det så jag kan släppa det. Jag vet ju att det inte är normalt att känna så här. Så när jag äntligen fick tag på min riktigt gynekolog fick jag åka in direkt och kolla och visst var det något som inte stämde. Jag hade en cysta på äggstocken som är 4cm. Detta är inte normalt av flera orsaker. Sen om den är god artad eller elakartad får jag reda på om några veckor. Men varför har inte en enda j*vla barnmorska berättat att detta kan vara ett alternativ. Att chansen är så "superduper liten" som en annan barnmorska sa till mig idag betyder inte att den inte finns.


Jag fick med mig en bild på den haha det är den svarta pricken.
Inte så liten heller...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0