Längtan till framtiden

God eftermiddag!
Nu har jag precis avslutad en pedikyr behandling. Det är så roligt när man gör en behandling som ger så stor skillnad direkt. Jag älskar verkligen mitt framtida yrke! Kan man säga så. Jag har ju inte riktigt börjat jobba med det än men det kommer och jag längtar. Jag är så glad att jag tog klivet att följa mina drömmar direkt efter gymnasiet. Visst har det vart ett tufft år ekonomiskt men jag vet att jag kommer kolla tillbaka på denna tiden sen och tänka att det var bara en liten droppe i havet. Ett år av elände är ingenting om själva målet är allt. Det är det jag älskar! Jag älskar allt som har med skönhet att göra och jag älskar att göra andra nöjda och glada. Och det är ju precis det kunden ska känna efter och under en behandling. Att dom blir omhändertagna. Jag tar det som bra kritik om en kund somnar på massagebänken. Det betyder ju att hon/han verkligen kunde slappna av och trivas och lita på mig som terapeut. Vilket är väldigt viktigt. Jag är inte orolig över min framtid längre. Det är nuet som oroar mig mest. Men framtiden längtar jag till. Jag vet att jag inte kommer ha ett jobb där jag släpar mig upp på morgonen, med en klump i magen och försöker hitta på ännu en ursäkt till att vara hemma. Bara en dag till. Jag kommer jobba med min stora hobby eller min stora dröm kan jag med rak rygg faktiskt påstå.

Det kan ta veckor, månader eller till och med år innan jag nått till mitt riktiga mål. Men jag är på väg



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0