Då var det dags igen....

som jag berättade lite kort innan så har jag startat en egen salong här i avesta som heter imoogi beautycenter. Därför har det varit väldigt tunt med uppdateringar här. Det har vart rätt fullt upp om jag säger så. Både jag och björn har slitit som djur i månader nu men nu på måndag öppnar jag! Jag hade redan ett par kunder i fredags så jag är optimistisk. Jag har även jobbat min sista dag på ica så jag kan ge min dröm och min salong 100 %. Det är detta jag lever för och det är detta jag är ämnad för. som sagt lev din dröm!

Jag har inte bestämt mig än för om jag ens ska försöka fortsätta blogga här. Det har vart tufft. Motivationen försvann, sen tiden och orken men jag ska ge det ett sista försök. Jag kommer lägga in bilder på salongen så fort jag kan få dom från mobilen till datorn. Verkar inte vara det lättaste. Ny dator och ny mobil. Dom gillar inte varandra så dom vill inte sammarbeta. Men på något sätt ska det nog gå.

Idag har vart första dagen på månader som jag med gott samvete kunnat lägga tid på städning. Kanske låter jätte tråkigt men det har vart underbart att vakna en lördag som denna och kunna spendera hela dagen med att springa fram och tillbaka till tvättstugan och samtidigt städa, skura, damma, städa bland alla papper ett nytt företag medför, städa garderoben etc. Idag hade jag ingenting jag måste göra, inga ärenden jag måste springa och ingenting på samvetet. Ni vet dom där orden man ofta hör i huvudet. "har du verkligen tid för detta, borde inte du istället göra detta och detta och detta och detta". I morgon är en annan histora dock. Då ska jag ner till salongen och skriva ut massa flygblad som jag ska dela ut. Måste ju sprida informationen om att en ny skönhetssalong kommit till stan! Hur ska annars folk veta vart dom ska köpa sina presentkort till jul?;)
Men efter att jag gjort det ska jag ta hand lite om mig själv. Ni vet en sån där skönhetskväll med ansiktsmask och grejer. Tjuvstartade lite idag med att blöta håret med avokado olja som var doftsatt med eterisk olja. Sen tog jag mig ett bad och skrubbade bort allt dam som fastnat på kroppen. Ni vet väl hur man kan känna sig efter att ha städat en hel dag. Det känns som att man har flera lager smuts på kroppen och håret känns dött och risigt. Men nu är jag fresch igen:)

oj va klockan va mycket nu då! Jag gick och la mig vid elva men kunde inte somna så jag satte mig framför en film och åt ben & jerrys half baked och nu är klockan snart ett. Dags attb krypa till kojs igen. Trevligt att katcha up lite:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0