Blended to cleanse

Nu är alla högar tvättade och hänger på tork. Jag hade turen att kunna boka i morgon f.m. också då det va ledigt så nu kan det hänga under natten:) Jag och älskling har tänt lite ljus och fixat dipp och grönsaker som vi ska svulla i oss snart men björn står i duschen nu så jag avnjuter en kopp renande te sålänge. Det fick bli Twinings cleanse:)


söndag

Idag har det vart fullt upp med tvätt. Otroligt mysigt att ha hela vardagsrumsgolvet fullt av tvätthögar och man kan ju inte börja städa innan all tvätt är borta. Vårat otroligt ofunktionella torkrum gör det inte bättre då absolut ingenting som inte hänger precis framför torken ens flyger lite. Det är totalt värdelöst! Kunde dom inte sagt något om det på styrelsemötet istället för att ta upp allt man bryr sig ett jota om! yeah i'm mad.

I alla fall nu är Björn nere och målar och jag ska ta och damma lägenheten lite fort och göra det fint och mysigt för ikväll. Då blir det film med dip och grönsaker. Köpte även lite baksaker innan om jag får tid att göra något lite mer sockerbombat. Varför ens försöka vara nyttig?


MaroccanOil

Just nu testar jag den mytomspunna Maroccanoil fresten. Känns redan som att den funkar men återkommer efter ett par veckors testande. Är den verkligen så otroligt bra?



Emma S.

Jag har precis läst Emma Wiklunds bok Emmas Skönhet och den är toppen. Men är man hudterapeut och har ett enormt intresse för skönhet är det svårt att lära sig något man inte redan kan, vet eller har testat. Men annars är det en riktigt bra guide kan man säga. Fullt med tips och trix för ett vackrare yttre och även inre. Det jag gillade mest med boken va att den va så personlig. Hon skrev om sig själv och testade på sig själv etc. Man kände ärligheten helt enkelt. Annars brukar dessa böcker vara rätt faktaenliga om ni förstår. Gör så så får du vackert hår och så vidare och man går aldrig riktigt in på djupet men det gjorde Emma. Så om ni inte redan gjort det. Plocka upp ett exemplar!!



Myskväll

Björn är ute med grabbarna ikväll så jag tänkte ha en sån där ta hand om mig själv skönhetskväll men har bara degat framför datorn, kollat på film och väntat på att kvällsenergin ska komma smygande. Tyvärr smyger den otroligt sakta för jag är slut! Sitter med en kopp kaffe nu och ska bara skriva klart detta inlägget sen ska jag ta tag i garderoben jag lovar!....säkert! okej nej jag kommer förmodligen ta en kopp till och då vill man ju såklart kolla på filmen som säkert tar slut efter halva koppen och då måste man ju sätta på ytterligare en film och då tar kaffet slut men filmen är kvar. Ja nu rabblar jag bara på men ni förstår säkert mitt dilemma. Sa jag att jag va trött?



Freya, Freiya, Mogi?

Igår fick vi våran LILLA tisse och herregud va liten hon är! Hon är inte större än min hand och väger knappt över grammet. Vi ska köpa avmaskningsmedel idag för jag anar att hon inte har blivit avmaskad. Hon är alldeles för liten och tun. Jag har också badat lille tösen idag för hennes päls va inte särskilt mysig. Hon har bott i en liten etta tillsammans med massa andra hundar och katter så hon va nog inte särskilt fresch. Men nu är hon det. Jag kan inte säga att hon njöt av att bli badad precis och starn frös efterråt. Hon låg inlindad i både handduk och filt på mig och skakade men nu mår hon bra. :) Så söt är hon och verkar trivas med Fifty också. Han slickar henne på huvudet och gör rent efter henne i lådan och hon lägger sig vid honom under hans tass haha Herr & fru sundberg?

Vi vet inte vad hon ska heta än dock:/


RSS 2.0