frisörbesök

Just det jag har ju inte visat er mitt nya hår! Jag va hos frisören i fredags i 4 timmar för att försöka förvandla min risbuske på huvudet till något vackert!

Jag fick absolut inte till en rättvis bild på hur håret ser ut. Men det är varken svarta eller riktigt blonda slingor som det ser ut på bilderna haha


To market to market

Igår va jag och älskling på loppis och marknad. På loppisen hittade jag massa fint men fick bara med mig en duk hem. Men åh va jag älskar duken. Jag har inte orkat stryka den än så den är lite skrynklig från att ha legat i påsen hela dagen. Den kommer passa så bra i mitt framtida hem hehe alltså det hem jag skapat och börjat inreda i fantasin:) Jag köpte även lite presenter och julklappar igår:)


Hårproblem

Jag vill så gärna göra något med mig själv! Alltså en liten spa-behandling. Det spelar ingen roll om det är att färga fransarna eller få en timmas massage. Eller ja massage skulle ju vara ack så härligt, och en peeling och inpackning på det haha Men jag vill alltså bli lite omhändertagen, i flera dagar nu har jag tänkt boka just en sån här behandling och suget blir bara större och större men vadå. Ska jag ta springnota då eller, tänker jag. Nu glider vi ifrån ämnet jag egentligen skulle skriva om. MITT förbannade HÅR! Jag vill ha en radikal förändring! Alltså klippa kortare eller göra längre och färga och lägga i slingor i olika nyanser. Jag har provat att bli ljusare hemma men, alltså färga med en steget ljusare brun färg men håret blir lik förbannat mörkare än innan varje gång och jag kan ju inte riktigt lägga i en ljusare brun heller, då kanske jag får grönt hår och det vill jag inte! Men jag kollade runt lite på hår och har nog hittat mitt mål! Får helt enkelt ta och skriva ut bilden och sätta upp på kylskåpet för att påminna mig själv om mitt mål.

Här är mina favoriter och den i mitten är en extra favorit;)




Det tog ett tag....

Det var ju väldigt länge sedan jag uppdaterade men jag har inte riktigt känt att jag velat eller kunnat uppdatera om något roligt alls. Men nu ska vi inte leva i det förgångna genom att dra egenom allt som hänt under tiden jag vart borta. haha va hemlighetsfull jag låter men i själva verket är jag bara lat.

Men vi kan ju börja med vad som står på mig agenda idag.

  • plugga, plugga, plugga!! Måste först bara dricka upp min berocca boost så jag kan koncentrera mig under mina studier. Har haft enorma problem med focus på sistone. Min hjärna är full men ska jag försöka gräppa tag i en tanka så känns det som att den flyger iväg. jaja...jag förväntar mig inte att någon annan ska förstå vad jag pratar om haha.

  • köpa internetdosa jag har tappat bort den helt och har fått räkningar jag vet att jag har betalat så nu gäller det att försöka bevisa det också.

  • operation grottmänniska ska avslutas. Varför är det så tungt att gå in i duschen, raka benen, tvätta håret bla bla bla. Det är ju egentligen inte duschen jag inte tycker om det är hela den otroliga processen efteråt. Man ska i med massa hårprodukter sen försöka torka det rätt utan en riktig fön. Min fön gick sönder, men det va la lika tur det. Den hade en fömåga att suga in håret i fläckten och göra att det lukta bränt istället för nytvättat. inte bra inte roligt!

  • laga mat idag serveras det potatis, köttbullar och gräddsås.

En fin bild på mig och min älskling från i somras när vi var i Turkiet.<3




RSS 2.0