De första dagarna på skolan

Hallå!
Jag måste skriva ett snabbt inlägg för min dator dör varje gång jag sätter i internet så det är rätt svårt att uppdatera.
Men nu är jag i alla fall i östersund! Jag kom hit i söndags, jag åkte halv 11 från avesta och kom hit halv 8 på kvällen, väl här irrade jag omkring med två tunga väskor i spöregnet och ville bara grina, men nu är jag ute i vida världen själv och måste vara stark! till slut hittade jag en buss som gick till vandrarhemmet och efter en timma hittade jag även ingången till v-hemmet haha!

På måndagmorgon, vid halv 6 steg jag upp och gjorde i ordning mig och åkte till skolan:)

Detta har vi fått göra hittills...

Måndag:
Teori om huden.
Vi fick även göra ansiktsbehandlingar på varandra. Som innehåller peeling, ansiktsmask, hudkrämer med mera.

Tisdag:
Idag fick vi lära oss ansiktsmassage. Så jag började dagen med en rengöring och sen massage!
Låter härligt va.
Efter det fick jag massage och ansiktsbehandlingen vi lärde oss igår.
Sen fick jag ett ansiktslyft med en speciell och exklysiv maskin som ska stoppa åldrandet och inte fördröja det.
jag såg direkt skillnad det ser ut som om jag har gjort en ansiktslyftning helt enkelt men slutresultatet syns i morgon.

Jag gör ju såklart dessa behandlingar på andra också!

Det är otroligt härligt att åka till skolan osminkad i mjukiskläder (vi måste ha det) och få några behandlingar haha
Kan det bli mer bättre?

I morgon fortsätter vi med ansiktsbehandlingar och lägger till portömning.
Detta ska bli spännande.
Jag uppdaterar lite mer utförligt när jag kommer hem.

Men just nu sitter jag på mitt rum och ska bädda ner mig och kolla på nån film och renskriva mina anteckningar från idag och sakna min älskling lite mer. Jag saknade honom direkt i måndags när jag kom hit och kommer få sakna honom ända tills nästa onsdag! uscha!

Jag fattar verkligen inte grejen!

ÅHH! jag har tröttnat så mycket på allt snack om twilight och denna Robert Pattinson (?). Det är precis som att det är någon jävla trend att tycka att han är het (inte jag då!). Har ni ingen egen smak? undrar jag då. Han är inte snygg för 5 öre. Och hur i helvete ska man kunna sitta i soffan och mysa med denna bleka, halvdöende vampyr? jag kan tänka mig att han bara sitter där som förstelnad och rör inte en min under hela filmen, kanske att han vänder huvudet för att snegla ut i mörkret och längta efter att få lunka fram i regnet att leta efter halsar att sticka tänderna i.  Kanske är det mig det är fel på men jag ser absolut inte vad som är snyggt på denna typ och det gör mig irriterad!! haha


Sen har vi alla andra män eller pojkar som folk skriker sig hesa över men som jag fortfarande inte förstår vad dom ser i dom. Adrian brody har en kran som skulle kunna vattna halva afrika om han vill, zac som inte kan bli mer smygbög och penn vars röst man vill sticka hål i för då skulle han åtminstonde vara rolig att lyssna på, herregud! och nej jag har (förmodligen) inte PMS!!



Sicken resa!

Okej kära vänner! Nu är jag hos Björn och dricker mitt morgonkaffe och ska strax sätta tänderna i ett nytt häfte att plugga in:) Men först ska jag berätta lite om min tågresa upp hit igår.

klockan 12:01 - Tåget lämnar stationen i Jönköping och börjar sin resa till falköping.

klockan 12:45 - Tåget kommer fram till falköping.

klockan 13:11 - Tåget till västerås ska gå men är försenat ska istället komma 13:35.

klockan 13:35 - INGET TÅG!

klockan 13:50 - Tåget som ska ta mig till västerås kommer äntligen. Bara 40 minuter för sent.

Jag sitter som på nålar hela vägen till västerås för jag vet inte om jag ska hinna med mitt tåg till sala.
Jag frågar personalen men dom vet inget än. En man kommer in och sätter sig på andra sidan gången. Han pratar mycket högt i sin telefon på ett mycket irriterande språk. Någon säger någonting i högtalaren men jag hör inte v ad, kanske är det information om hur det blir i västerås, kanske inte, vem vet. Mannen vägrar ju hålla käften! Jag är sriöst nära på att kasta någonting på honom!! Till slut lägger han på och jag kan andas ut. Äntligen hör jag om dom säger någonting. Efter en stund ser jag i ögonvrån att han försöker ringa någon, personen på andra sidan luren (om det nu är någon, personen verkar i så fall inte få en syl i vädret pga. denna jävla pratkvarn!) svarar som tur är inte, han ringer igen och igen, och jag sträcker mig efter något hårt i väskan som jag kan kasta på honom så fort någon svarar. Men det gör ingen HAHA det hade inte jag heller gjort! Tio minuter innan vi kommer fram till västerås säger dom att jag kommer hinna med mitt tåg som går 16:27.

klockan 16:25 - vi kommer fram till västerås och jag springer till perrongen där mitt tåg ska stå men det gör det inte. Dom säger något i högtalaren om tåget till sala men jag hör inte vad. Jag springer och kollar på info-tavlan. Där står det att tåget har ersatts med buss pga. spårfel. Jag springer ut till bussarna men hittar inte rätt. Jag frågar massa människor men ingen vet. Klockan är nu halv 5. Jag springer in igen och frågar på kundtjänst. Dom säger att bussen gick från parkeringen på andra sidan stationen och att den redan har åkt. WHAT THA HACKII!!!

klockan 16:40 - jag ställer mig snällt i kö till kundtjänst igen fast att jag bara vill döda någon. Jag kommer fram och frågar lugnt (så lugnt jag kan, fast jag tror mitt ansiktsuttryck avslöjar just hur arg jag är) vad jag ska göra nu. Kvinnan säger att jag får ta tåget 16:50 till sala och vänta där i 2 timmar tills nästa tåg till avesta kommer. okej, nu vill jag seriöst kapa ett tåg och köra själv till avesta. jag tror jag hade gjort ett mycket bättre jobb än dom. Men jag tar min nya biljett och går ut till perrongen igen och snackar lite skit med andra frustrerade människor.

klockan 16:50 - INGET TÅG!!

klockan 16:55 - Tåget kommer och alla stressade människor försöker gå på medans alla andra som ska av för kämpa för sina liv! Jag går på sist, jag är grym på att hantera stress. (egentligen är jag bara rädd för att någon ska sno min väska i trängseln)

Dom säger att tåget till "dalarna" väntar i sala. okej, det förklarar ju mycket, dalarna är stort, kommer jag komma till avesta med det tåget. Ja det gör jag!

klockan 17: 35 - Tåget åker till avesta!!!!

klockan 18:00 - jag kommer fram till avesta:D whohoo!

Björns mamma Birgitta är så snäll som väntar på mig och kör mig till björns lägenhet, hon har till och med sig mat! :D

När vi öppnar dörren till björns lägenhet ser vi att dammsugaren står framme men att det inte är dammsugat. Är detta ett litet "varsogod mathilda"? hur fan stavas det då?! varsegod, varsågod, varsogod? Är det ens ett ord?
Björn skulle ju jobba över också, så jag dammsugar lite, byter lakan och tänder några ljus:)



Jag hörde på tåget att på 1år är sj
försenade 3år!
Dom lyckas bra dom;)


Shopping

Nu har vi precis vart på A6 och shoppat lite nödvändigheter som jag ska ha med till skolan på söndag. jag åker ju upp till Björn i morgon så det fick inhandlas idag istället. Det var bland annat en helsvart termos, en termomugg, kollegieblock, hårfärg, innetofflor och halsduk:) Resten ska inhandlas i Avesta i veckan.

Nu ska jag fortsätta packa.


Till minne av Asta

I dag var det begravning för Asta. Det va väldigt vackert men såklart riktigt sorgligt också.

Dom hade noga valt ut hennes gravplats så hon ligger breve en man (1947-2009). Han va i samma ålder som Asta (1948-2009) så vi får la hoppas han är snygg;) sen va det bänkar där på sommaren och nära järnvägen, hon gillade tåg hehe




Snart bär det av till Prag!!!

Gud va jag längtar!
Den 10 december har min älskling bjudit med mig på en resa till Prag (som för övrigt inte är ett land)! Vi ska ha det så mysigt när vi strosar runt på julmarknaden eller sitter och dricker öl på en liten krog någonstans. Manland vet att det är ett seriöst föhållande när din man bjuder med dig till "sitt land" haha inte för att det är Björns eget land, men han och hans vänner har ju åkt dit några gånger och han älskar tjeckien. Så det ska bli jätte roligt att få uppleva det tillsammans med min älskling:) Vi ska festa hela natten på 5 vånings discot och gå på efterfest krog klockan 7 på morgonen haha men vi ska också försöka hinna med att kolla in den s.k. skelettkyrkan i Kutna hora, tror det hette så. Hela kyrkan ska vara täckt av människoskelett, usch!

Jag ser fram emot våran tripp jätte mycket älskling!
Du är helt underbar <3





Veckan som vart...

Ja så vad har hänt sen sist jag skrev (innan förra inlägget då såklart).

förra söndagen åkte vi till kinna för att fira Paulina som fyllde 19, eller a hon fyllde inte då men hon skulle till london så vi firade henne i söndags istället. Av mig fick hon 2 stycken handgjorda armband som jag tror hon blev väldigt glad över:)

I torsdags kom min älskling! Vi hade myskväll med massa dåliga filmer och godis:)

I fredags åkte vi in till stan för lite smått shopping. Sen tog vi en kaffe på waynes coffee innan vi drog vidare till jensens för lite mat:) Där satt vi ett tag! Vi hade bokat biljetter till premieren av 2012 nämligen. Jag älskar att gå på stan och sitta på ett mysigt café med mannen min. Det  va till och med en brasa jämte oss. Och kylan utanför gör allt så mycket mysigare. Filmen va bra den med, otroligt spännande och jag satt och tjattrade såklart! haha Björn fick säga till mig att jag skulle vara lite tystare haha Men vadå ibland är det omöjligt! Och jag lovar jag kom med idén att dom skulle åka ut med bilarna innan det visades på filmen, björn lyssnade bara inte första gången jag sa det haha.
Efter bion åkte vi hem och gosade ner oss.

I lördags åkte vi upp till A6 för att kolla på leggings oxh så. Vi skulle egentlugen köpt en flaska vin och några öl till kvällen. Vi bestämde oss nämligen för att ha spelkväll och ta ett långt bad:) Men systemet hade redan stängt och jag hittade inga leggings så istället blev det godis och björn köpte ett tv-spel hehe:)
Men det blev bra ändå. Vi spelade monopol, jag vill inte säga några namn men någon fuskade hela tiden. och det av bara jag och björn som spelade...
Efter 2 omgångar monopol så fyllde vi upp jacuzzin, tände lite ljus och i med massa bubbel (blev dock inte så mycket bubblor) och hoppade ner i det varma badet. Det va så mysigt:) Tills vi hade vattenkrig bad badankorna (svårt att försöka ha det romantiskt då) haha

Sen har det inte hänt så mycket mer faktiskt:)



Vi blev varnade...

Oj Oj Oj kolla vem som bloggar!

Jag har inte riktigt haft lust att uppdatera bloggen på ett bra tag nu men det har haft sina anledningar. Vilka jag INTE tänker gå in på här på bloggen. Men nu känns allt bättre:)

Jag har precis bokat biljetter till östersund och hem, det tar för övrigt 9 TIMMAR på tåget! Herregud! Nu sitter jag och skriver ner allt som ska packas med och göras innan jag åker. Jag förstår nu att det är väskan som kommer få bära mig för den kommer bli för tung! Men gud va jag ser fram emot detta, fast jag är såklart otroligt nervös men det är ju en självklarhet då jag aldrig vart i östersund innan hehe Men sånt löser sig ju alltid, hittar man inte så kan man ju alltid fråga någon snäll prick på vägen:)

Nu när björn åkte hem i morses va jag ingen treclig prick, så mycket vet jag. Jag kunde inte somna inatt, min hals kliade och mina ben brann, det va så varmt! Sen plötsligt så va klockan halv 8 och det va dags att gå upp, jag va sååå sur! Jag minns inte riktigt va jag sa men jag vet att jag kastade en kudde vid ett tillfälle (dock inte på björn men på sängen hehe) jag vaknade verkligen på fel sida och orkade knappt tänka så trött va jag! Men snäll som jag är så åkte jag ändå med bussen in till stan klockan 9 för att säga hejdå till min älskling:( Jag vill ju inte slösa bort en timma på att sova när jag kan sitta och halvsova i björns knä istället hehe

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och sen städa mitt rum! För idag ska det studeras!


Hemresa snart

Jag vet att jag är sämst på att uppdatera men vädret har verkligen gjort mig dags-depprimerad, jag hatar att stiga upp på morgonen till grått, slaskigt väder! Man känner sig nere och allt är tråkigt, precis som vädret. Mitt humör styrs av vädret. Är det soligt och fint på mogonen stiger jag upp tidigt och är så glad jag kan bli, är det mörkt ute känns allt så mysigt men är det grått så blir humöret grått. Så är det bara hehe

Idag ska jag åka hem, eller rättare sagt om en timma sitter jag redan på tåget, shit va ont i magen jag fick nu när jag skrev den meningen. Jag vill verkligen inte åka ifrån min Björn:( Kommer sakna honon extremt mycket!! Och det är svårt att åka hem på en fredag också, när man hade kunnat mysa hela kvällen och äta frukost tillsammans på lördag morgon. usch!!!!

Nu ska jag gråta en skvätt, sen sminka om mig och dra till tåget:(


Pratar i sömnen

Björn har börjat prata mer och mer i sömnen. Innan var det bara någon gång ibland men nu är det nästan varje natt. Ibland hör jag inte vad han säger men ibland pratar har rätt tydligt. För några dagar sen flög han upp och satte sig i sängen och pekade och knäppte med fingrarna mot fönstret, jag kollade men jag fattade vad han menade. Persiennerna va ju nere och det va helt mörkt. Jag frågade va han menade, men han fortsatte bara peka, sen la han sig ner och sa "skit samma, håll tyst" eller något haha. I natt när han somnat men inte jag så vände han sig om och kollade på mig och upprepade "du fixar det, du fixar det" haha Innan tyckte jag det va lite läskigt men nu är det bara roligt, jag menar jag tycker ju om att prata så jag brukar bara ställa följdfrågor och skratta åt honom när jag ligger där och mumlar för sig själv.

Nu ska jag ÄNTLIGEN göra i ordning mig hehe



Alla björnar sover ju olika...

Rolig ordlista

Haha jag läste någonstans om en ordbok som hjälper oss tolka vad män och kvinnor säger när dom menar något helt annat så här är några exempel:)

ORDBOK FÖR ATT ÖVERSÄTTA KVINNORS SVENSKA:

Ja…………………………………………Nej

Nej……………………………………….Ja

Kanske…………………………………..Nej

Vi behöver………………………………Jag vill ha

Vi måste prata………………………….Du är i trubbel

Visst, gör så…………………………….Det är bäst att du låter bli

Gör som du vill…………………………Du kommer att få betala för det här senare

Jag är inte upprörd……………………Såklart jag är upprörd, din idiot!

Du är uppmärksam ikväll…………….Tänker du bara på sex?

 


ORDBOK FÖR ATT ÖVERSÄTTA MÄNS SVENSKA:

Jag är hungrig…………………………………..Jag är hungrig

Jag är trött………………………………………Jag är trött

Jag är sömnig……………………………………Jag är sömnig

Snygg klänning………………………………….Snygg urringning!

Jag älskar dig……………………………………Jag vill ha sex nu

Jag har tråkigt………………………………….Vill du ha sex?

Ska vi dansa?…………………………………….Jag vill ha sex med dig.

Kan jag ringa dig nån gång?………………….Jag vill ha sex med dig.

Ska vi gå på bio?………………………………..Jag vill ha sex med dig.

Får jag bjuda dig på middag?………………..Jag vill ha sex med dig.

Dom skorna passar inte klänningen………..Jag är bög

 


ORDBOK FÖR ATT ÖVERSÄTTA KVINNORS KONTAKTANNONSER:

40-årsåldern……………………………..49

Fyllig………………………………………..Mycket fet

Kraftig benstomme……………………..Otroligt fet

Äventyrlig…………………………………Har legat med alla

Atletisk……………………………………Inga bröst

Alldagligt utseende……………………..Muuuu.

Vacker……………………………………..Patologisk lögnare

Känslomässigt stabil…………………….Går på mediciner

Feminist…………………………………….Fet

Fri själ………………………………………Knarkare

Vänskap i första hand…………………..Före detta slampa

New-Age…………………………………..Kroppsbehåring på fel ställen

Traditionell………………………………..Inga blowjobs…

Öppensinnad………………………………Desperat

Utåtriktad………………………………….Högljudd och jobbig

Professionell………………………………Bitch



Sorg

Idag känns allt väldigt tungt, det finns ett stort grått moln över mitt huvud denna tisdag... I natt sjönk det in att vi aldrig kommer träffa denna otroligt härliga person igen. En person som hade en sån stark karaktär och en sån färgglad personlighet. Hon fick oss alltid att skratta tills vi vek oss och gjorde hela rummet gladare när hon klev in.
Hon lämnade världen i lördags och kvar har vi massa vackra, roliga och härliga minnen av henne. På något vis tror jag alla som träffade henne blev påverkade.

I alla mina starkaste minnen av dig skrattar jag och är glad.



Bilderna från i lördags

Hejsan! Igår va jag INTE okej haha kanske blev lite för mycket bloody-shots i lördags haha men jag va bara lite glad;) Det va jätte roligt hos hoffe i alla fall, vi spelade lite wii och rökte vattenpipa och tog massa kort (en del av dom inte riktigt barntillåtna haha) men det av roligt.

Här är lite bilder från löärdagskvällen!







RSS 2.0