Kalas

Idag hade vi ett litet kalas för Pappa som fyllt 50! Vi hade blåst ballonger, bakat kakor, köpt blommor och bjöd på nån tårta. Tack för att ni kom! Annars har jag inte så mycket att skriva idag.
 
Efter jobbet igår kände jag att det enda jag behövde göra va att gå ut och ha kul.sagt och gjort så dansade vi till kl 2 sen åkte vi hem. Behövligt och vi mår toppen ändå! Har även hunnit lämna tillbaka en jacka som jag köpte men eftersom vi åker till stockholm snart så kan jag leta där istället.
 
Längtar så till tosdag!! Kanske vi inte behöver komma hem på fredag om jag svingar med mitt trollspö.
 
 
 

Ratatouille

Efter träningen var det dags att börja med middagen och idag blev det ratatouille, kotletter och klyftpotatis. Det blev en ny favorit!! Ratatouille kan man ha istället för sallad eller i lasagne o.s.v. Jag hade följande i min.
Nu ska jag hoppa in i duschen (ja mamma jag lovar att jag ska hoppa) sen ska jag måla mina äckliga naglar. Det är nog nu!! haha
 
aubergine
zuccini
röd paprika
gul paprika
morot
vitlök
gul lök
krossade tomater
timjan
salt och peppar
 
för exakt recept fråga...

CCC

Det doftar gott i vårt hem nu av 3olika sorters kakor. Regeln är ju att att man ska bjuda på 7sorter så med björns kolakakor är vi på god väg.
Det är egentligen samma smet i alla kakor men jag delade smeten i 3 och smaksatte med mörk,ljus,vit choklad och hasselnötter. mumma!
 

Thaisoppa med kyckling

Oj nu ligger jag här med magen upp i vädret för jag är så mätt. Slängde ihop en thaisoppa med lite varmt bröd och den blev supergod!! Annars har det vart en lugn dag, fått lite trevliga nyheter och gått på A6 men hittade bara en ansiktsmask.
 
Tänkte göra en lättare variant utan grädde/creme fraice etc. men det blev väldigt matig i alla fall så om man vill kan man skippa kycklingen.
 
ca. 2-3dl skivad kyckling
1/2 zuccini
1/2dl skivad paprika
några skivade champinjoner
kokosmjölk+vatten
nudlar
koriander
vitpeppar
paprikapulver
röd currypasta
salt
vitlökspulver
 

RSS 2.0