Och så var det det där igen

Jag kommer aldrig förstå vitsen med fotboll. Vuxna människor som springer efter en boll i 90 min. Alla vill ha bollen så gärna men när dom väl fått den så sparkar dom bort den lika snabbt igen. Snacka om att vilja ha kakan och äta den också. Sen har dom aldrig lärt sig att man ska dela på saker? Fröken sa alltid att man skulle dela med sig om någon annan också ville ha, men det gör dom ju inte. Man kan likna det lite med mobbning. Dom kastar runt bollen och skrattar lite medans dom andra små springer efter med tårarna i ögonen, Ge mig den, ge mig den! Men nej dom får den inte. Eller jo om jag kollar bort en sekund så är det vanligtivs så att det andra laget fått bollen, jag vet inte hur men på något sätt. Eller så springer dom och applåderar och gör sina små konster, smygreklam för dom själva kanske. "Nu kanske någon cirkusförening ser mig och vill anställa mig."  Vadå blev det mål tänker jag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0