Tågluffaren utan gränser

Jag måste ha världens otur! Jag bokar en biljett till björn, en som ska vara här halv 7, så jag får umgås lite med älskling innan jobbet MEN det blir aldrig vad man tänkt sig. I mitt horoskop stod det att allt inte kommer bli som planerat. Så här sitter jag på första tåget, allt gåt utmärkt, andra tåget allt går fint TILLS tågchauffören säger i högtalaren att "vi har vart i tid sen vi lämnade göteborg, men nu är det roliga över". En djup suck drogs över mig men allt var okej. Vi var ungeför en halv timma sena om inte mer när vi kommer fram till örebro, där jag ska byta tåg. Jag hade inte fått någon information om hur det bli med mitt byta eftersom vi var så sena så jag stannar en i personalen som så snällt upplyser mig om att jag ska fortsätta till västerås istället "tack för informationen!" Okej än så länge är jag lugn, allt är under kontroll jag kommer bara bli cirka en timma sen, samma sak händer i västerås men jag lyckas hitta mitt tåg till sala, gud va skönt nu ska jag bara med tåget till avesta som är 20 minuter från sala. Lättare sagt än gjort, jag hoppar på fel tåg. Men förlåt om jag trodde att det va tåget på vänster sida som ni sa inte fan visste jag att det skulle ta mig till UPPSALA!! Tänk vad arg jag hade vart om jag hade hoppat på fel tåg 10 minuter innan min slutstation hahaha Ibland bara älskar jag min tur!

Men det är inte bara jag...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0